Deutsch / English
Teatrul German de stat Timișoara

Repetițiile pentru Fiul de Florian Zeller, în regia lui Mădălin Hîncu, sunt pe final. Premiera va avea loc sâmbătă, 11 mai 2024, de la ora 19.30

7 mai 2024

Teatrul German anunță că repetițiile la cea mai nouă producție din repertoriul său, Fiul de Florian Zeller, regia de Mădălin Hîncu, au intrat în linie dreaptă. Premiera va avea loc peste câteva zile, în 11 mai 2024, de la ora 19.30. Următoarele reprezentații vor avea loc în 12 și 14 mai 2024, de la aceeași oră.

Din distribuție fac parte Bülent Özdil, Yannick Becker, Enikő Blénessy, Oana Vidoni, Harald Weisz și Robert Bogdanov-Schein. Decorul și costumele sunt semnate de Răzvan Bordoș, light-design-ul este făcut de Cosmin Anania, asistența de regie le aparține Almei Diaconu și Danielei Török, machiajul este al Bojiței Ilici, iar la regie tehnică este Costinel Stănescu. La această producție echipa artistică lucrează și cu un trainer de vorbire din Germania, Ulrike Schulze.

Au trecut doi ani de la divorțul dintre Pierre și Anne. Pierre are o nouă soție, pe Sofia. Viața pare să meargă înainte pentru el. Însă vestea că fiul lui din prima căsătorie, Nicolas, a absentat de la liceu vreme de trei luni îl tulbură profund. Ce s-a întâmplat oare cu Nicolas? În încercarea de a descoperi cauza acestui comportament, Pierre află că Nicolas își dorește să se mute împreună cu el, Sofia și copilul lor nou-născut. Emoționat de cerința fiului, Pierre îl primește cu brațele deschise, însă procesul de adaptare a lui Nicolas la această nouă realitate ridică foarte multe semne de întrebare. Timpul trece, iar starea lui Nicolas nu pare să se îmbunătățească. Oare cât va mai dura această criză adolescentină? Pe măsură ce povestea se dezvăluie, descoperim că problemele emoționale ale lui Nicolas sunt mult mai complicate decât par, iar sursa acestor probleme se cristalizează sub forma unui răspuns greu de acceptat pentru cei apropiați.

Născut la Bacău, Mădălin Hîncu este pasionat de teatru încă din liceu. A studiat regia (licență și master) la UNATC București. În 2018 a fost nominalizat la premiul UNITER pentru debut, pentru regia spectacolului Noaptea ursului de Ignacio del Moral, montat la Teatrul de Comedie din București. A regizat spectacole din dramaturgia clasică și contemporană sau dramatizări din opere consacrate. A colaborat cu Teatrul Municipal „Bacovia” Bacău, Teatrul Excelsior București, Teatrul Național Târgu-Mureș și Teatrul Municipal „Matei Vișniec” Suceava. Din studenție participă la ateliere de teatru coordonate de artiști importanți: Radu Penciulescu, Tufan Imamutdinov, David Esrig și Enikő Eszenyi. Din anul 2022 este regizorul artistic al Teatrului Municipal „Bacovia” Bacău.

Despre această producție, Mădălin Hîncu a spus: „Pentru mine, textul lui Zeller este o dramă puternică despre pierderea inocenței. Odată ajunși în pragul unor obstacole dificile pe care ni le oferă viața, descoperim cine suntem cu adevărat. Dramaturgul ajunge să creioneze un paradox: dacă dorința noastră de a face bine maschează o nevoie egoistă? Suntem oare echipați emoțional să înțelegem până la capăt adevărul despre noi și despre relațiile cu cei apropiați nouă?”

Florian Zeller, romancier, dramaturg, regizor de teatru, scenarist și regizor de film, s-a născut în 1979 la Paris. De-a lungul timpului a scris piese de teatru care au fost montate la Londra, Paris, New York, și au fost premiate internațional. Unul dintre romanele sale, Fascinația răului, despre relația francezilor cu arabii, a devenit bestseller și i-a adus autorului un Prix Interallié. În 2020, Florian Zeller a fost unul din cei doi autori ai scenariului și a regizat primul său film - Tatăl - care a primit mai mult de 200 de nominalizări și premii internaționale, printre care și două premii Oscar la a 93-a ediție a Premiilor Academiei Americane de Film.

Florian Zeller scrie Fiul ca parte finală a unei trilogii despre relații familiale marcate de o criză existențială majoră. Dacă în Tatăl avem de-a face cu efectele devastatoare ale bolii Alzheimer asupra relației unui bătrân unui bătrân cu familia lui, iar în Mama cu drama existențială a unei femei trecute de vârsta de mijloc, Fiul explorează impactul devastator al depresiei în rândul adolescenților, devenind totodată un mijloc propice de analiză a discrepanțelor generaționale dintre părinți și copii. Ingeniozitatea piesei lui Zeller vine din faptul că se folosește de ambiguitatea stărilor acestui adolescent pentru a explora un subiect relevant relevant și totodată greu de abordat: sănătatea mintală în rândul adolescenților.

Ne vedem la premieră!

Ultimele știri

#teatrusigur